معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی  به همراه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری از دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی استان بازدید کرد.  
کد خبر: ۱۳۱۲۰۴۷
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی،  صادقی در این بازدید به نقش موثر جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در جذب  نخبگان علمی و جوانان مستعد اشاره کرد وگفت: استفاده از فناوریهای نوین در تولیدنشاءها و محصولات دارای مزیت کشاورزی از نکات بارز بازدید از دستاوردهای این واحد است که با توجه به کشاورزی بودن استان اقدامی قابل که می توان از این قابلیت‌ گروه های پژوهشی جهاد دانشگاهی در رونق بخش کشاورزی، صنعت و مباحث مدیریتی و سایر حوزه‌ها بهره برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دستیابی به فناوری هایی که در نوع خود در سطح کشور بی بدیل است، همچنین پایین بودن بهای تمام شده محصولات تولیدی و فناوری‌های پژوهشی جهاددانشگاهی در مقایسه با محصولات خارجی از ویژگی های  محصولات تولیدی و فناوری های مکتسبه این نهادانقلابی است که نشان از نگاه و دیدگاه بلندمدت و متعالی جهاد دانشگاهی در جهت حمایت از فناوری ها ومحصولات دانش بنیان دارد.  
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی توسط دستگاههای مختلف اجرایی از جمله سازمان صمت و جهاد کشاورزی تاکیدکرد و گفت: قطعا این دو سازمان و دستگاه های مورد نیاز هدایت می شوند تا کشاورزان،واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی وصنعتی را با این خدمات و محصولات تولیدی مبتنی بر فناوری های نوین اشنا کنند تا آنها نسبت به گسترش تولید این نوع محصولات کمک کنند .

صادقی ادامه داد: توسعه استان و بهره مندی از نیروی جوان و نخبه استان نیاز به همکاری تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارد و سازمان جهاد دانشگاهی می‌تواند با همکاری سایر سازمان‌ها در جهت ارتقا کیفیت تولید محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین و حوزه‌های تخصصی مدیریت گام بردارد.  
وی در ادامه عنوان کرد:  تبدیل ایده نخبگان به فناوری و تربیت نسل جوان سازنده برای مهندسی توسعه کشور با اتکاء به ثروت آفرینی از دستاوردهای فناورانه برای کشور از جمله اموری است که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی به آن‌ها ورود پیدا کند.
در ادامه این بازدید رستم زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی این نهاد درمعاونت های فرهنگی، آموزشی مرکز رشد و مرکز علمی کاربردی و گروه های پژوهشی گفت : مبنای توسعه واحد در حوزه های فرهنگی آموزشی، آموزش عالی پژوهشی و مرکز رشد بر اساس مزیت های استان بارویکرد تخصصی و اتکا بر راهبردهای علمی عملی شکل گرفته است و راه اندازی پژوهشکده در حوزه سبز و سلامت کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم این واحد است که برای رفع خلاء های توسعه استان از تمامی ابعاد فوق می‌باشد.
وی با اشاره به این‌که ۱۴ طرح فناورانه و شاخص درحوزه کاری گروه های مختلف از سوی اعضای هیات علمی و پژوهشگران استان در راستای تحقق زنجیره ارزش توسعه استان طراحی و تعریف و پیشنهاد شده است بیان کرد : جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی براساس نیاز و چالش های پیش روی توسعه استان ساختارها و طرح های پژوهشی ارائه می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها